My sweet followers:

måndag 28 september 2009

LÄCKÖ SLOTT

Läckö Slott; det var som en dröm att få komma dit efter att ha velat beöka det i flera år men inte kunnat. Nu passade dessutom färgerna lite bra ihop med ett av Scrapbook Nooks månadskit från i våras med de fina papperen och en rubinbrad från Pink Paislee. Men journalingrutan med datum och månad måste väl vara Maya Road - någon som vet?

Skissen som jag arbetat efter kommer i alla fall från Magdas Scrapbooking och deras skissutmaning i september, som du kan läsa mer om HÄR. Till rubriken; en bit cardstock skuren med Fiskars borderpunchar, Pearl Maker samt BG:s minialfabet från serien Ambrosia samt YouDo:s minialfabet med 3D Crystal Glaze ovanpå. Två lager!!

Mi interpretación de un bosquejo de Magdas Scrapbooking (vease aquí) y con papeles y un brad de Pink Paislee. Creo que el recuadro con las fechas y meses es de Maya Road - pero es que todo lo recibí en un kit de Scrapbook Nook y viene sin el nombre de la fábrica...

El Palacio se llala Läckö Slott y está situado el lago Vänern, el más grande en Suecia. Anteriormente era solamente unos muros tras las cuales se protegía el obispo (el que anteriormente regía la zona) y sí que está bien protegido con agua por tres lados y el palacio en una lengueta que sale. Por el lago venían los comerciantes y también otros personajes importantes que tenían que hablar con el obispo.

Saludos de

La Vikinga

5 kommentarer:

  1. me encnata mirar tus paginmas, por que conozco mas del mundo ylugares lindos, y aemas por que haces trabajos bn lindos;)
    saludos

    SvaraRadera
  2. Me encanta tu página, te ha quedado muy linda! Muchas gracias por participar!!
    Annika - Magdas

    SvaraRadera
  3. Åh! Vad kul med spanska. Jag läste det men tyvärr var jag ingen stjärna och det mesta har fallit bort. Jättefin LO du gjort! =) Jag blev jätteglad för kommentaren du skrev hos Pyssellyckan och Molly undulat hälsar också. =)

    SvaraRadera
  4. Hejsan hoppsan!!

    Jag såg ditt önskemål inne hos Pysseltagen om en tutorial på Stafflikort. Jag gjorde en för ett tag sedan. Du hittar den här: http://pysseltagen.blogg.se/2010/january/tutorial-stafflikort.html

    Tack för ditt förslag!
    BellaMio

    SvaraRadera
  5. Hej! Kul att du vill vara med i min blogcandy!

    Jag har flyttat på min blogg, och uppdaterat blogcandyn. Gå in här och kommentera till detta inlägg http://www.josefineeriksson.com/2010/09/10000-besokare-firas-med-blogcandy.html

    Byt gärna ut bilden på min blogcandy också!
    Nu kan man även få chans till två lotter.

    Tack för besväret!
    Josefine Eriksson
    http://josefineeriksson.com

    SvaraRadera