My sweet followers:

onsdag 6 augusti 2014

La Gamba


Mitt sjunde bidrag till Scrap-Perras Sommartävling
är klart och inlagt i forum! Temat här var "vatten-
färg och doodling" - något som jag inte sysslar med
till vardags så det blev en utmaning. Jag började
med att göra en egen bakgrund; först gesso och
låta torka, sedan tre olika mister i rosa och orange
samt en guldspray från Heidi Swapp color shine, 
och sen vattenspray på det. Låt torka igen. Sen har
jag doodlat på det; svart ram runt kanten och små
blommor över hela, gula trekanter efter en stencil
och små rosa doodlingar i nedre kanten i rosa
med en metallic gellyroll-penna.


Sedan använde jag det som ett vanligt mönstrat
papper och min slutgiltiga layout blev så här:


Titeln syftar på den stora skulpturen La Gamba
som finns på strandpromenaden i Barcelona. 
Den heter "räkan" men föreställer egentligen en 
havskräfta, är ritad av Javier Mariscal och 
invigdes år 1989. Närbilder på mer doodling:


Från tävlingkitet har jag använt tre olika 
mönstrade papper som jag gjort små
flaggor av och de har jag också doodlat
lite på. Inalles har jag använt fyra olika
pennor; två svarta tuschpennor med olika
bred spets, en gul Posca-penna och en
rosa Gelly roll. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar