My sweet followers:

söndag 3 januari 2010

MINIALBUM TILL OSCAR

2009 års sista minialbum: ett litet vågigt album till min svärfar som gått och blivit morfar de senaste åren. Dock bor hans barnbarn i ett annat land väldigt långt borta så han träffar henne inte så ofta. Ingen journaling, inga "fancy details" utan ganska traditionellt skulle det vara, så var uppdraget från svärmor.
Papper till fram- och baksida från mina gömmor, rub-ons och American Crafts alfabet på framsidan, alla papper som klär albumets inre sidor samt stickers kommer från ett "album-kit" med babytema.


Jo förresten jag har ju dekorerat med Pearl Maker, rosa självhäftande band med sammetskänsla, ovan bokstäver från Martha Stewart och lite blå filtswirls också.








El último mini del año 2009: un pequeño album para un abuelito en Suecia que tiene su nieta en Chile y casi nunca la ve. Las páginas están cubiertas de papeles estampados de un kit con tema de bebé y de allí también vienen las calcamonías.
No hay mucho journaling, sino es bastante tradicional decorado con pocas cosas; cinta adhesiva con sensación de gamusa rosado de Papperalla, fieltro celeste, Pearl Maker y una que otra cosita. Papeles en la portada y contraportada de mis escondites, como dicen los profesionales...
La Vikinga










3 kommentarer:

  1. Vilket underbart minialbum! Färgglatt och härligt! Måste vara roligt att kunna bläddra i för morfar när han inte får träffa själva flickan så ofta...
    Ha det gott på det nya året!

    SvaraRadera
  2. Så fin den är! Helt underbar i sin enkelhet och säkert fantastiskt uppskattat!

    Tack för din kommentar hos mig. Jag har skurit till cardstock från Inkido, de lite glansiga, de är lite stabilare och mindre sladdriga än vanlig CS är nuförtiden, men det funkar nog med vanlig CS också skulle jag tro. Sedan har jag stansat med min hörnstans och klätt med bakgrundspappret som jag limmat på. Enkelt.. men man tröttnar efter 24 st ;)

    SvaraRadera
  3. Te ha quedado muy bonito y supongo lo contento que se habrá puesto el abuelo, lo digo por experiencia; me guata mucho.
    Tu comienzo de año tampoco está nada mal.
    Un abrazo.

    SvaraRadera