My sweet followers:

tisdag 21 juni 2011

ARTE de Haití en Sosua

Hej alla besökare!

Jag har för första gången köpt ett par helt runda
cardstock och testat - gult och lila kan vara så mycket
mera än bara kaffe... Här med en rörig bild från gatuliv
på stranden i Sosúa på Dominikanska Republikens norra
kust. Många tror att det är typisk dominikansk konst -
men i själva verket är många av konstnärerna från det
urfattiga grannlandet Haiti. Till höger syns en egenhändigt
konstruerad dekoration gjorde av två wellpappcirklar, ett
band och knappar. Det är Scrap och Hobby som utmanar
oss att jobba med wellpapp i juni och detta är mitt bidrag!


Här ser du min första "gluberblomma" - jag
gjorde precis som instruktionerna på baksidan av
paketet och YouTube filmsnuttarna visar. Min blev
dock inte lika fin utan lite sned, tycker jag. Men jag
gillar det gula bandet från Maya Road!!


Hola y bienvenidas a ver mi blog; este LO tiene una foto
de algo muy común en las calles de la República Dominicana;
arte. Muchas personas piensan que es arte típica de los
dominicanos mientras que, en realidad, la mayoría de los
artistas que pintan estos cuadros son haitianos.

*** *** *** *** ***
La flor es mi primer intento de usar los Glubers
de Cosmo  Cricket. No me salió tan parejo pero
me gusta mucho la cinta amarilla de Maya Road!

*** *** ***

La Vikinga


2 kommentarer:

  1. WOW! Vad snyggt det blev!
    Härlig färgkombo :)
    Ha en fin midsommar!

    SvaraRadera
  2. Jätteläckert! :)
    Skulle vi kunna få lägga upp din layout i vår blogg? Som exempel på vad man kan göra med rund cardstock samt wellpappcirklar (som vi också har). Självklart länkar vi inlägget till dig i så fall!
    /Maria på Skapa

    SvaraRadera