My sweet followers:

fredag 14 december 2012

Minialbum till Nel



Crafty Ribbons December Event fortsätter;
dagens företag som presenteras är detta:

J & C Creations Online Craft Shop

J & C Creations started in 2004 by mother and daughter Denise and 
Jenny Packham making handmade greetings cards to raise funds for an
 expedition trip Jenny was embarking on to Mongolia. From there we began 
exhibiting at local school fêtes and garden shows where our 
range of products grew to include gifts. As we started attending more 
shows weincreased our product range to include card making supplies;
J & C Creations was born. 
In 2005 we took the plunge and exhibited at our first large hobby craft 
show at Brighton. What a big learning curve that was!!!
 J & C Creations began to grow whilst still trying to juggle a full 
time job and full time education between us.
2005 also saw the launch of our website which like 
J & C Creations has continued to grow over the years.

*** *** *** *** *** *** *** *** 
Jag har gjort ett minialbum med tags till Nel, mammas
trevliga svägerska i Holland, om 10 saker hon gillar mest
med Sverige. Fakta överensstämmer inte nödvändigvis med
verkligheten, men det är väl det som kallas för konstnärlig
frihet, eller hur?


Tyvärr limmade jag ihop mitt album utan tagsen istoppade.
Det var inte bra. De tjocka tagsen med foton på båda sidor gör 
nämligen att det lilla albumet blir så tjockt att det går upp i 
limningen om man stänger det... Sorry men sån't är livet - det var 
första gången jag testade att göra denna sorts minialbum. 


Nästa vecka kommer Nel att få sitt lilla album; jag åker till Holland
och hoppas innerligt att jag kan få lite vila och njuta av trevligt
sällskap. Sist jag åkte ner fick jag efter två dagar reda på att min
pappa hade avlidit på sjukhus i Sverige och spenderade resten av
min vistelse med att oroa mig över allt jag skulle åka hem och ta
hand om efter hans bortgång. 


Ha det så bra alla som läser detta, vilket inte är så många vad jag
förstår av sidvisningarna... Lämna gärna en kommentar om du vill.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** 

La Vikinga

3 kommentarer:

  1. Wow Charlotta what an amazing project, top class work girl!!

    SvaraRadera
  2. Vilketotroligt fint minialbum! Så stiligt att du har använt flera olika fonter på framsidan och jag fullständigt älskar alla glada färgerna du har använt!

    SvaraRadera
  3. That's some crafting - looks like you had loads of fun!!! Thanks for stopping by my site, the baby cards are made to fit the size of the card, so no template as such. With someone as talented as you, you'll have no problem making them, but I can measure it and send you the details if you'd like, it's no problem! Karen x

    SvaraRadera