My sweet followers:

måndag 14 december 2009

NIEVE / SNÖ

När jag först valde det här härliga tjocka papperet tyckte jag att det var svårt att behöva skära i det men sen kom jag på att det behövde jag ju faktiskt inte utan hittade en annan lösning i stället. Det fina embossade papperet kommer från Sandylion och heter Snowflakes, men det är förra årets kollektion.
Vidare har jag använt ett mindre cardstock som hade bågar (scalloped) och titeln har jag skrivit med American Crafts thickers som jag har blingat med glitterlim. De embossade snöflingorna på det stora papperet har jag också glitterlimmat lite så att de blänker i verkligheten. Till sist Pearl Maker i bågarna på lilla papperet.

Un Lo con papel de Sandylion y casi me dió angustia tener que corat el papel tan bonito - ¡así que no lo hice! Encontré otra solución con un cardstock de otro tamaño y con arcos donde coloqué las fotos y decoré con Pearl Maker (líquido que hace perlas) en cada arco. Thickers de American Crafts pero ¡con un montón de pegamento con brillo encima!
Para las amigas en Chile quiero agregar que esta señora es chilena, parece que de Viña, y siempre me decía que la gente en Chile la encontraban bien parecida a Janis Joplin, tanto que ahora no me puedo recordar su nombre verdadero...
La foto es del 1997 pero an el extremo caso de que alguien la reconozca me avisa...

La Vikinga desea más nieve para sacar este tipo de fotos este año también!!!

2 kommentarer:

  1. HOla Charlotta!

    Wowww, vad produktiv du har varit och vad fint som vanligt! Gillar allt, denna sista LO passar perfekt till idag, eller hur? Äntligen lite snö!!

    Jag ska försöka vara på Skapa i morgon runt 12, har tyvärr väldigt kort tid och måste åka runt 13 för att hinna hämta barnen. Förstǻr att det kan vara svårt för dig men jag tar med mig den lilla presenten och lämnar den vid kassan.
    Si se me fastidian los planes iré el jueves a la misma hora. Si pudieras pasar dime algo y así te llamo si pasa algo. Ok?
    Un abrazo!!

    Meri

    SvaraRadera
  2. Qué frío me da solo con ver tu página!
    Qué pena que aquí ni nieve... :(
    Sobre mi trabajo, será un honor que hagas una versión del mísmo...
    Purpurina es ese brillo diminuto, a veces en pegamento a veces suelto, "glimmer", no sé cómo le llamaréis por allí...
    Besos.

    SvaraRadera