My sweet followers:

söndag 17 maj 2009

BARCELONA DEL FEM / parte 5

Nytt papper från Basic Grey; ett blått papper i två nyanser och med härliga vågor som gick att klippa ut till en alldeles speciell bakgrund! Dessutom var det en riktigt passande färg till foton från Port Aventura (igen, ja jag vet, men jag gillar ju stället!) utanför Tarragon, där vi spenderade en heldag i oktober förra året. På vänster sida åker vi en flotte genom en bana och på höger sida åkte jag Dragon Khan (draken Khan, alltså) men det där med loop var för mycket för min man så han tog korten istället...
Dessutom hade jag just upptäckt charmen med Mist spray (tack för tipsen Ulwa!) så jag passade på att göra mina egna blomliknande dekorationer med det som blev kvar av mönsterpapperet, lite cardstock i rundlar i olika storlekar (blött, skrynklat och torkat) samt till sist glimmer mist ovanpå! Blommor från Prima.

Tiempo para seguir la serie de layouts de Barcelona; y aquí de nuevo fotos de Port Aventura, donde pasamos un lindo día de octubre el año pasado. A mi marido no lo logré subir en muchas atracciones, pero si en el que anda en agua en la página izquierda. El Dragon Khan, sin embargo, no lo atraía para nada... Se prefirió quedar para sacar las fotos!!
El papel es cardstock gris con la nueva serie de Basic Grey con ondas azules. Y como estas páginas las hice en una mara, aprendí a usar mist y me puse a cortar figuras redondas de los retazos de los papeles y las mojé para arrugarlas, secarlas y luego echar glimmer mist encima. Por supuesto no se ve en la foto. Las flores son de Prima.

La Vikinga

5 kommentarer:

  1. Bonitas páginas!
    Veo que has visitado y conoces bastante Barcelona, es una ciudad bonita.
    Un saludo.

    SvaraRadera
  2. Gracias! A mi me encanta Barcelona; tanto que lo llevé allá a mi marido de luna de miel! Y algunas veces más después... Y la última vez lo llevé a una tienda de scrap donde compré bastante papeles SEI a buen precio!

    Charlotta

    SvaraRadera
  3. Ohhh! Pero qué montón de páginas y qué bonitas! Tack för din kommentar i min blogg, ja, det ska bli jättespännande att se hur vi klarar det! :) Och hur jag hinner att scrappa om alla! :) :)
    Idag har jag skickat paketet till dig, förlåt att det tog lite tid, det har varit ganska mycket på sistone. Tänk inte på frakten, det bjuder jag på! Te echamos de menos el sábado! Un abrazo y hasta pronto!

    SvaraRadera
  4. Till Surfina: Vad menas?? Det här är en scrap- och pysselblogg...

    SvaraRadera