My sweet followers:

fredag 8 maj 2009

OMVÄLVANDE

Många omvälvande händelser samma vecka; Syrran hade 11-årig bröllopsdag igår och pärona åker till Ungern idag - inte så mycket som påverkar mig! Men igår blev jag tillfrågad om jag ville åka till Nicaragua och jobba och resan ska äga rum redan på tisdag nästa vecka! I samma veva ringer min man till sina barn i Chile och får reda på att sonen har brutit handleden (visserligen under lek, men ändå) och att dottern är sjuk

Mitt i allt detta kom i alla fall Eve Lina och gjorde mig sällskap och vi gjorde var sin LO under eftermiddagen/kvällen. Här kommer EveLinas; "Systrarna Sepúlveda" heter den och är en härlig sommarbild med storasytern Lulú. Papper av okänt ursprung men med de rätta matchande färgerna fanns "på lagret" som mamma kallade det (dvs i min garderob!).


Este LO (arriba) la creó Eve Lina que me vino a acompañar esta tarde. A ella y a su hermana siempre las llamaban "las hermanitas Sepúlveda" y así con ese apodo quedaron, pero se llaman Lulú y EveLina. Animosos colores veraniegos de rosado con verde levanta el ánimo!

Abajo está el LO mío; MEDUSAS se llama pero son su nombre sueco "maneter". Y en la foto está la segunda sobrina de Eve Lina; Tiziana. Está jugando en la playa de Varberg, pero en el agua habían medusas en las cuales se quemó y ¡no quiso entrar más!


"MANETER - e de såna man eter?" står det på min LO med foto på Eve Linas systerdotter. Har använt papper med hibiscusar på, även dessa från "lagret" fast av okänt märke. Första gången jag gjort en LO till en annan persons album - men jag kunde inte låta bli att fråga om jag fick scrappa det underbara sommarfotot med Tiziana!

1 kommentar:

  1. HEj!
    Ja det händer verkligen mkt på en och samma gång.
    Hoppas att vi ses snart
    Kram
    Ulwa
    ps åker du till Nicaragua?

    SvaraRadera